خدمات رسانی در تمام نقاط تهران

آماده همکاری با سازمان ها و شرکت ها

۰۹۱۲۳۶۴۹۴۲۸

پاسخگویی 24 ساعته

هر روز هفته: 8 صبح تا 10 شب

ارائه خدمات بصورت تمام وقت

قسمت های مختلف گوشت گوسفندی

قسمت های مختلف گوشت گوسفندی

گوشت گوسفند از جمله گوشت های قرمزی است که در ایران بسیار طرفدار دارد و قسمت های مختلف گوشت گوسفندی سرشار از مواد مهم و ضروری مورد نیاز برای بدن است.

گوشت گردن، گوشت دنده، گوشت راسته، گوشت سینه و سرسینه، گوشت ران، گوشت ماهیچه، گوشت سردست گوسفندی، گوشت سیراب و شیردان، گوشت قلوه گاه گوسفندی و گوشت زبان گوسفند از جمله قسمت های مختلف گوشت گوسفندی است. در این مقاله ما به معرفی قسمت های مختلف گوشت گوسفندی می پردازیم.

گوشت گردن گوسفندی

گوشت گردن گوسفندی از بهترین قسمت های گوشت گوسفند است که در غذاهای خورشتی، آبگوشت، سوپ و یا کتلت استفاده می شود. گوشت گردن گوسفند به دلیل آنکه تحرک بالایی در این قسمت وجود دارد از این رو از کیفیت خوبی برخودار است. گوشت گردن سرشار از آهن و پروتئین و منبع خوبی برای امگا 3 می باشد.

آهن موجود در گوشت گردن گوسفندی به راحتی هضم و در بدن جذب می شود و به تقویت ایمنی و رشد بدن کمک می کند. برای استفاده از گوشت گردن گوسفندی کافی است چربی های این قسمت را جدا نموده و آن را به تکه های کوچک جهت تهیه ی غذا تقسیم کنید.

گوشت گردن گوسفندی منبع خوبی از پروتئین، ویتامین B12، روی، سلنیم و زنگ است. مصرف گوشت گردن گوسفندی می‌تواند به سلامت قلب و عروق کمک کرده و علاوه بر این، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. همچنین، گوشت گردن گوسفندی افزایش انرژی، حفظ سلامت چشم‌ها و ارتقاء سلامت استخوان و عضلات را تقویت کرده و در صورتی که در چارچوب مصرف معقول غذا و فعالیت‌های ورزشی مناسب باشد، مفید است.

گوشت گردن گوسفندی یک گوشت مناسب برای انواع پخت آب‌پز، سرخ‌کرده و یا کبابی است. این گوشت دارای مقدار مناسبی چربی می باشد که طعم خاص و خوشمزه‌ای به آن بخشیده و برای طبخ‌های خورشت و کباب بسیار مناسب خواهد بود. می‌توانید از گوشت گردن برای تهیه انواع کباب ها و خورشت‌های گوشتی مانند خورشت قیمه و خورشت بادمجان استفاده کرد.

گوشت دنده گوسفندی

گوشت دنده گوسفندی یکی از قسمت‌های عضلانی گوسفند است که به طور معمول برای پخت و سرخ‌کردن مناسب است. این گوشت دارای مقداری چربی است که طعم خوب و بافت مطلوبی به آن می‌بخشد.

گوشت دنده گوسفندی منبع خوبی از پروتئین و ویتامین B12 می‌باشد که برای سلامتی عمومی بدن مفید است. دنده کباب یا شیشلیک از جمله لذیذ ترین غذاهای ایرانی است که با گوشت دنده ی گوسفندی تهیه می شود و بسیار ترد و لطیف و البته پر چرب و خوش طعم است.

گوشت راسته گوسفندی

گوشت راسته گوسفندی از جمله قسمت های گوشت گوسفندی است که چربی کمی دارد و در نزدیکی ستون فقرات گوسفند است. در هر گوسفند میزان گوشت راسته حدودا 3 کیلو است و از گوشت راسته گوسفندی برای طبخ کباب و دیگر غذاها استفاده می شود. گوشت راسته گوسفندی برای افرادی که ستون فقرات ضعیفی دارند بسیار مفید است.

قسمت گوشت راسته گوسفندی بسیار نرم و لطیف می باشد چون تحرکی در این بخش از بدن گوسفند زنده صورت نمی گیرد و در اصل عضو کم تحرک گوسفند می باشد و برای تهیه ی کباب برگ عالی است.

گوشت راسته گوسفندی دارای طعم غنی و بافت خوبی است که طعم خاصی به غذاها می‌دهد. برای پختن مناسب این نوع گوشت بهتر است از روش‌هایی مانند سرخ‌کردن، پخت در فر و یا کبابی استفاده کنید. مصرف این گوشت می‌تواند منبع خوبی از پروتئین، آهن و ویتامین B باشد و کمک به حفظ سلامت عمومی بدن نماید.

گوشت فیله گوسفندی

گوشت پشت کمر و پشت جگر سفید و قسمت نرم زیر راسته را گوشت فیله گوسفندی می گویند که نرمی گوشت فیله، از راسته بیشتر است و بسیار صاف می باشد. گوشت فیله برای طبخ کباب برگ عالی است. چنجه غذایی لذیذ می باشد که از با گوشت فیله گوسفند تهیه می شود.

گوشت فیله گوسفند یک قسمت لذیذ و ارزشمند از گوسفند است که برای طبخ غذاهای مختلف بسیار مناسب است. این گوشت دارای بافت نرم و طعم خوبی است که برای تهیه کباب‌ها، خورشت‌ها، سینه گوشتی و دیگر غذاهای مختلف استفاده می شود.

این گوشت منبع خوبی از پروتئین و ویتامین‌ها مانند ویتامین B12 است و می‌تواند نقش مهمی در تامین انرژی و حفظ سلامتی عمومی بدن دارد. گوشت فیله یا “فیله گوسفندی”، قسمتی از گوسفند است که در ناحیه پشتین و بخش عضلانی‌تر آن قرار دارد. این قسمت به دلیل بافت مخملی و تر از دیگر قسمت‌ها مناسب برای سرخ‌کردن، پخت و یا استفاده در غذاهای گوسفندی می‌باشد.

به دلیل طعم خوب و بافت نرم، گوشت فیله معمولاً یکی از محبوب‌ترین نوع‌های گوشت گوسفندی محسوب می‌شود و برای پختن کباب‌ها، خورشت‌ها یا طبخ‌های مختلف استفاده می‌شود.

گوشت سینه و سرسینه گوسفندی

گوشت سرسینه گوسفندی در جلوی قفسه ی سینه ی حیوان قرار دارد و طعم خیلی خوبی دارد و برای پخت اعنواع غذاها و کباب ها استفاده می شود. گوشت سینه و سرسینه گوسفند به عنوان منابعی از پروتئین با کمترین مقدار چربی شناخته شده‌اند و دارای فواید زیادی برای سلامتی بدن هستند.

این اجزای گوشت گوسفندی حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای از پروتئین، آهن، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، نیاسین (ویتامین B3) و ویتامین B6 هستند. در کل، گوشت سینه و سرسینه گوسفند به دلیل فراهم کردن پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری، می‌تواند نقش مهمی در حفظ سلامتی عمومی بدن ایفا کند.

اما بهتر است مصرف آن را در چارچوب یک رژیم غذایی متنوع و متعادل با سایر منابع غذایی در نظر بگیرید. گوشت سینه گوسفندی در زیر شکم گوسفند قرار دارد. توجه داشته باشید که گوشت سینه و سرسینه ی گوسفندی باید به آرامی پخته شود و قبل از طبخ، چربی آن هم جدا شود. برای طبخ گوشت سینه و سر سینه گوسفندی کافی است آن را با سبزیجات معطر طبخ کنید تا طعم خوبی به خود بگیرد.

گوشت سینه و سرسینه گوسفند منبع عالی از پروتئین با کمترین مقدار چربی است که برای ساخت بافت‌های عضلانی، رشد سلول‌های بدن و تامین انرژی ضروری است، این گوشت حاوی مقدار قابل توجهی از آهن است که برای تولید هموگلوبین و اکسیژناسیون خون ضروری است و همچنین گوت سینه و سرسینه گوسفندی حاوی ویتامین‌های گروه B مانند ویتامین B2، B3 و B6 است که نقش مهمی در فرایندهای متابولیک بدن، تولید انرژی و عملکرد سیستم عصبی دارند.

گوشت ران گوسفندی

گوشت ران گوسفندی در انتهای لاشه ی حیوان می باشد که قسمت خوش گوشت گوسفند بوده و برای تهیه ی نوع خاصی از کباب با نام کباب حسینی استفاده می شود. کباب حسنی بسیار لذیذ است و طرفداران زیادی دارد که با گوشت مغز ران گوسفند طبخ می گردد.

گوشت ران گوسفند در قسمت پایین و پشت پاهای گوسفند واقع شده و دارای بافتی متمایز و عضلانی است. این بخش از گوسفند به دلیل فعالیت‌های حرکتی بیشتری که انجام می‌دهد، دارای بافتی محکم و سفت تر است.

گوشت ران گوسفند حاوی پروتئین، آهن، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، نیاسین (ویتامین B3) و ویتامین B6 می‌باشد. این گوشت کمترین مقدار چربی را دارد و به عنوان یک منبع عالی پروتئین شناخته می‌شود. همچنین حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای حفظ سلامتی عمومی بدن مفید است.

گوشت ماهیچه گوسفندی

گوشت ماهیچه گوشت لخم و بدون چربی در گوسفند است که بسیار لذیذ بوده و طعم فوق العاده ای دارد. گوشت ماهیچه گوسفندی در قسمت‌های عضلاتی که بر روی استخوان‌های گوسفند قرار دارد، یافت می‌شود. این گوشت دارای بافت نرم و ملایمی است و برای تهیه کباب‌ها، شیشلیک و سایر غذاهای گوسفندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین می‌توانید از آن برای تهیه خورشت و یا طبخ‌های مختلفی مانند قورمه و لوبیا پلو استفاده کنید. با توجه به بافت نرم و طعم خوشایند آن، گوشت ماهیچه گوسفندی انتخاب خوبی برای تنوع در طبخ و طعم‌دهی به غذاها می‌باشد، اما همچنین لازم است که درست پخته شود و با دیگر مواد غذایی به میزان مناسبی ترکیب شود.

گوشت ماهیچه بافت نرم و بدون چربی دارد و از جمله گوشت های گران قیمت در گوشت گوسفندی است. باقالی پلو با ماهیچه از جمله غذاهایی است که با این قسمت از گوشت گوسفندی تهیه می شود و طعم فوق العاده ای دارد.

گوشت سردست گوسفندی

گوشت سردست گوسفندی یکی دیگر از قسمت های گوشت گوسفند است که در ناحیه گردن یا سر گوسفند می باشد. گوشت سردست گوسفندی در زیر زانوی گوسفند قرار دارد و حاوی مقدار زیادی بافت و چربی است. گوشت سر دست گوسفندی مسطح و پهن می باشد و 30 درصد وزن لاشه گوسفند در این قسمت قرار دارد.

قسمت سردست گوسفندی نسبت به سایر قسمت های گوشت گوسفند، استخوان بزرگتری دارد از این رو نسبت به گوشت ران گوسفند، ارزان تر است.

گوشت قلوه گاه گوسفندی

قلوه همان کلیه گوسفند می باشد که طبع سرد و خشکی دارد و برای هر طبع مزاجی مناسب نیست. گوشت قلوه گوسفند سفت است و هضم آن برای انسان سختر انجام می شود از این رو برای استفاده، بهتر است که چرخ شود و برای طبخ کباب استفاده گردد. اگر گوشت قلوه گاه گوسفند چرب باشد برای تهیه ی کباب بهتر است آن را با گوشت گوساله مخلوط کنید.

گوشت زبان گوسفندی

زبان گوسفند گوشتی لذیذ و بسیار خوشمزه است که بیشتر از هر قسمت دیگری در گوسفند، تماما از ماهیچه می باشد. گوشت زبان گوسفند سرشار از روی، سدیم و پتاسیم است از این جهت برای تقویت ایمنی بدن بسیار مفید است. زمان طبخ گوشت زبان بیشتر از زمان طبخ گوشت سایر قسمت های گوشت گوسفند طول می کشد.

برای طبخ گوشت زبان بهتر است مقداری زنجبیل استفاده کنید تا هم گوشت زبان گوسفند ترد شده و هم طعم بی نظیری را بگیرد.

گوشت سیراب شیردان

سیراب شیردان از جمله اعضای داخلی در بدن گوسفند می باشد که با وجود بوی نامطلوب آن بسیار طرفدار دارد چرا که خوراک گوشت سیراب شیردان لذیذ و بسیار پر فایده است. سیراب شیردان منبع مهمی از ویتامین ب است و کالری و کلسترول کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد.

در نهایت اگر به همه ی قسمت های مختلف گوشت گوسفندی علاقه دارید بهترین کار خرید گوسفند زنده است چراکه هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت اطمینان بیشتری از گوشت خواهید داشت.

به این مطلب امتیاز بدهید!

این مطلب را اشتراک گذاری کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ

فهرست مطالب

همین الان درخواست خود را بصورت آنلاین ثبت کنید

ما در مجموعه دام پاک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که محصولات با بهترین کیفیت برایتان امده کنیم. برای سفارش بر روی دکمه کلیک کنید.
تماس بگیرید!