خدمات رسانی در تمام نقاط تهران

آماده همکاری با سازمان ها و شرکت ها

۰۹۱۲۳۶۴۹۴۲۸

پاسخگویی 24 ساعته

هر روز هفته: 8 صبح تا 10 شب

ارائه خدمات بصورت تمام وقت

عوامل موثر در تعیین قیمت دام زنده

عوامل موثر در تعیین قیمت دام زنده

دام زنده بر اساس یک سری فاکتور ها قیمت گذاری می شود از این رو نمی توانید برای دام های زنده یک قیمت ثابت در نظر داشته باشید. پس نوسانات مختلفی در قیمت دام زنده خصوصا گوسفند زنده و بره وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با عوامل موثر در تعیین قیمت دام زنده آشنا سازیم.

عوامل تعیین قیمت دام زنده

یک سری عوامل در قیمت دام زنده موثر است که این عوامل در اصل تعیین کننده ی قیمت دام زنده هستند. به طور کلی عوامل تعیین قیمت دام زنده عبارتند از:

نوع دام زنده

دام زنده در اصل شامل گوسفند، گاو، شتر، بز، بزغاله و غیره می باشد. این دام ها در لذیذ بودن گوشتشان با هم تفاوت هایی دارند که این نوع دام های زنده بسیار موثر و تعیین کننده در قیمت دام های زنده است. به عنوان مثال گوسفند زنده همواره قیمت بالاتری از گاو و گوساله دارد و این به دلیل لطافت در گوشت و طعم و مزه گوشت گوسفندی است.

گوشت گوسفندی دارای طعم و مزه ی بسیار خوبی است و گوشت لذیذی به حساب می آید از این رو تقاضای بیشتری برای خرید گوسفند زنده و گوشت گوسفندی وجود دارد و به همین دلیل قیمت گوسفند زنده از دیگر دام های زنده بالاتر است و یکی از عوامل تعیین قیمت دام زنده است.

جنسیت دام زنده

جنسیت دام زنده نیز از عوامل تعیین قیمت دام زنده است. گاو و گوسفند در دو جنس نر و ماده به فروش می رسند. در اغلب موارد قیمت گوسفند نر بیشتر از گوسفند ماده است چرا که گوشت گوسفند نر لطیف تر و طعم لذیذتری از گوسفند ماده دارد و بسیار مقوی است.

قیمت گوشت گوسفند نر یا همان قوچ به نسبت گوسفند ماده یا میش بالاتر است و این تفاوت قیمت به دلیل مقوی بودن و لطافت گوشت گوسفند نرینه است. قوچ و شیشک و یا همان گوسفند نر بالغ و جوان برای تولید مثل و جفت گیری به کار می رود از این رو این موضوع باز هم روی قیمت گذاری دام زنده موثر است از این رو قیمت گوسفند نر بالاتر از گوسفند ماده است.

سن دام زنده

سن دام زنده یکی دیگر از عوامل تعیین قیمت دام زنده است. هر چه سن دام زنده بالاتر برود از لطافت گوشت آن کاسته می شود از این رو قیمت دام های کم سن و سال بیشتر از دیگر دام های سن دار است. نرخ بره زنده گران تر از گوسفند بالغ می باشد و همچنین قیمت گوشت بره نیز بیشتر از گوشت گوسفند بالغ است.

در مورد گوشت گوساله نیز وضعیت به همین شکل است، قیمت گوشت گوساله بالاتر از قیمت گوشت گاو است و در مورد قیمت دام زنده هم به همین منوال قیمت گوساله زنده بیشتر از گاو زنده است. بره چون وزن سبک تری دارد از این رو سود کمتری هم نصیب دامدار می کند از این رو قیمت بره زنده و همچنین گوشت بره نیز بالاتر از گوسفند بالغ است.

وزن گوسفند زنده

از جمله عوامل تعیین قیمت دام زنده ، وزن گوسفند زنده می باشد. زمانی که گوسفند را می خواهند بفروشند گوسفند وزن می شود و بر اساس وزن گوسفند زنده، قیمت گذاری شده و فروخته می شود. گوسفندان نر در مقایسه با گوسفند های ماده وزن بیشتری خواهند داشت چرا که رشد سریعی دارند و بازدهی آن ها هم برای دامداران به لحاظ تولید گوشت بالاست.

نژاد دام زنده

گوسفند ها نژاد های مختلفی دارند از جمله نژاد های شیری و گوشتی و پشمی و یا ترکیبی از آن ها. گوسفند های نژاد شیری که برای تولید شیر می باشند و دامدار آن ها را با هدف تولید شیر نگهداری می کند. نژاد دام یکی دیگر از عوامل تعیین قیمت دام زنده است. گوسفند هایی با نژاد گوشتی با هدف تولید گوشت پرورش داده می شوند و بلافاصله بعد از پرورش و رشد برای کشتار فرستاده می شوند.

گوسفند های پشمی هم گوسفند هایی هستند که برای تولید پشم نگهداری می شوند و پشم آن ها برای صادرات می باشد که صادرات پشم گوسفند بسیار سودآور است. برخی از نژاد های گوسفند هم ترکیبی از این نژاد ها هستند و همزمان هم به منظور تولید شیر و گوشت و پشم نگهداری می شوند.

نژاد های گوسفند زنده در قیمت گوسفند زنده بسیار موثر هستند. نژاد های پربازده گوسفند زنده قیمت بالاتری نسبت به دیگر نژاد ها دارند. هرکدام از نژاد های گوسفند زنده، قیمت متفاوتی نسبت به سایر نژاد ها دارد.

فصل خرید دام زنده

اینکه شما در چه بازه ی زمانی اقدام به خرید دام زنده می کنید یکی دیگر از عوامل تعیین قیمت دام زنده است. بهار و تابستان  که زاد و ولد بسیار بالاست و بارش باران هم زیاد است و علوفه در وضعیت مناسبی است قیمت گوسفند زنده کاهش می یابد و در پاییز و زمستان که علوفه کم است و زاد و ولد گوسفندان هم کم می باشد از این رو عرضه کم می باشد و قیمت دام زنده بالاتر خواهد بود.

پس اینکه شما در کدام فصل قصد خرید دام زنده را دارید بسیار مهم است و در قیمت گذاری دام زنده موثر می باشد.

خرید دام زنده بدون واسطه

اینکه شما دام زنده را از کجا خریداری کنید در قیمت دام زنده بسیار موثر است و از این نظر جزء عوامل تعیین قیمت دام زنده است. اگر دام زنده را از مراکز اصلی و معتبر فروش دام زنده بدون واسطه بخرید، قیمت کمتری برای خرید دام زنده خواهید داد ولی اگر پای واسطه به میان بیاید قیمت دام زنده بسیار بالا می رود .

پس همواره برای خرید دام زنده به سراغ مراکز معتبر و اصلی فروش دام زنده مثل دام پاک در تهران بروید تا بدون واسطه دام زنده را خریداری نمایید. خرید دام زنده بدون واسطه قطعا به صرفه خواهد بود. در دامداری هایی چون دام پاک در تهران که عرضه گوسفند زنده را دارند، قیمت دام زنده، ارزان تر از سایر مکان های عرضه گوسفند زنده می باشد.

خرید آنلاین گوسفند زنده

خرید آنلاین گوسفند زنده از دام پاک برای شما این شرایط را فراهم می کند تا دام های سالم و مورد تایید را با هر سن و نژاد و جنسیتی که می خواهید بدون واسطه خریداری کنید پس می‌توان آن را از عوامل تعیین قیمت دام زنده شمرد. دام پاک کلیه ی سفارشات خرید گوسفند زنده در تهران را در سریعترین زمان ممکن به دست شما می‌رساند و شما میتوانید گوسفند زنده خود را به قیمت مناسب و بدون واسطه خریداری کنید.

لینک کوتاه مطلب : https://u.to/Qm9eIA

به این مطلب امتیاز بدهید!

این مطلب را اشتراک گذاری کنید!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ

فهرست مطالب

همین الان درخواست خود را بصورت آنلاین ثبت کنید

ما در مجموعه دام پاک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که محصولات با بهترین کیفیت برایتان امده کنیم. برای سفارش بر روی دکمه کلیک کنید.
تماس بگیرید!